Træningsøvelser /vejledning

 

  • FeetBack livestream af "Follow Me" programmer - find mere end 70 programmer HER

  • FeetBack på YouTube - med forskellige playlister og mere end 170 videoer - HER

    • "Min egen træning" på Youtube, er uredigeret video'er af fyssen's (Charlotte) egen træning. De kan tjene som inspiration for din egen træning eller give et indblik i de træningsmuligheder du finder hos FeetBack. Alt trænings udstyr er nøje udvalgt og jeg kan begrunde hver enkelt redskab.

 

Hold formen ved lige og sundheden i top - træn 7 minutter puls og styrke.
Find programmet HER

Seks effektive øvelser, der medvirker til at reducere nakkepuklen og genstridige spændinger fra kontorarbejde.
Find øvelserne HER

Træn din kontor skulder/nakke med elastik - fokus på stabilitet og funktionel styrke
Find programmet som jeg har anbefalet til administrationen i Folketinget HER

Træn din stabilitet og øg din mobilitet - træn med foamroller
Find forslag til øvelser HER

Træn din styrke og stabilitet - træn med den store bold
Find træningsprogram HER

Styrketræning med elastik og vægte - træn ryggen stærk
Find træningsprogram HER

Stræk løsner anspændt muskulatur og genskaber muskulær balance - øg dit velbefindende med stræk
Find forslag til stræk af muskler HER 

Træn dine fødder fri af smerte og tilbage i form. Find vejledning HER

Afhjælp smerter i albuen med en enkelt vanddunksøvelse - musearm/tennis albue
Find vejledning HER 
Ligeledes er der ofte stor hjælp af hente i et par ledmobiliserende øvelser samt nervemobilisering - denne lille video fra Z-health har for længst vist sit værd - tjek den HER

Afhjælp smerter i hælen med en enkelt trappetrinsøvelse - fasciitis plantaris (hælspore)
Find vejledning HER

Er du opereret, er det vigtigt at begynde arvævsbehandling så snart såret er helet op - find vejledning til arvævsbehandling HER

Magasinet I Form bragte i 2009 en artikel om Z-Health med forslag til nogle enkle effektive øvelser - find artiklen HER

Z-health har sammensat et 10 minutters træningsprogram, som via øvelserne sender masser af sensorisk nerveinputs til hjernen - resultatet er en dejlig afspændt krop med et øget "awareness" - find programmet HER

Øjenmusklernes funktion har direkte betydning for øjenbevægelse, samsyn, fokusering og dybdeopfattelse og dermed indirekte betydning for vores kropsholdning, balance og gang samt kroppens muskler og smerteoplevelse. 
Læs mere om øjne/syn HER og find forslag til træning af øjne og synsevne HER (episode 198, 1)

VOR (Vestibulo -indre øre, Ocular -øjet, Reflex) er en af de vigtigste reflekser i den menneskelige krop, fordi den stabiliserer vores syn, når hovedet bevæges.
VOR øvelsen kan være medvirkende til at bedre syn, balance og kropsholdning samt afhjælpe rygsmerter, da den påvirker musklerne langs rygsøjlen.
Bliver du inspireret og vil afprøve - så tjek videoen ud HER 
Du kan printe VOR-test arket ud HER

wall

cri_graabold

FeetBack
Genuavej 30
2300 Kbh S
Tlf: 50 57 23 14
info@feetback.dk

Åbningstider
Vejledende:
Mandag 11-17
Tirsdag 8-15
Torsdag 11-17
Fredag 8-15

Tidsbestilling
info@feetback.dk
Tlf: 50 57 23 14
Tlf-tid: kl.12-12.45

Persondata
Samtykke

Referencer anbefaling

Baggrundsstof
- forstå din krop og forstå din behandling
paratviden

FeetBack arbejder med Z-Health, der med udgangspunkt i stimulering af nerveforbindelser mellem hjerne og krop kan optimere kropsfunktion og mindske smerte.

FreDagsTip

YouTube GYM

Livestream GYM

Outdoor GYM

Gys og Gus

Sauna Salus