Er pilates noget for dig?

Pilates er for alle - og alle vil have gavn af træningsformen. Pilates har som udgangspunkt fokus på kernemusklerne - de små dybereliggende og stabiliserende muskler omkring mave, ryg og bækken.

Det er muligt at tilrettelægge træningen så alle niveauer fra nybegynder til meget øvede kan udfordres.
Pilates kan trænes som et alsidigt grundtræningsprogram der forebygger den vestlige livsstils smertereaktioner fra det muskuloskeletale system (knogler, led og muskler).

  • Pilates er fantastisk ved genoptræning efter ryg-, nakkesmerter, skulderskader, hofte- knæ og ankelproblemer.
  • Mange gravide og kvinder i efterfødselsforløb er glade for de alsidige, men skånsomme øvelser.
  • Flere klienter oplever bedring af bækkenbundsproblematikker når de lærer at træne den dybe mavemuskulatur. Bækkenbundens muskulatur integreres helt naturligt i pilatestræningen.
  • Klienter med gigtdiagnoser som fx leddegigt eller slidgigt oplever bedre og mere stabil bevægelighed med de skånsomme øvelser.
  • Kvinder i genoptræningsforløb efter brystkræftoperation oplever symmetri, bedre bevægelighed samt stimulering af lymfe.
  • Da pilates ikke belaster led er det en perfekt træningsform for personer med hypermobile led.

 

pielatte

cri_graabold

FeetBack
Genuavej 30
2300 Kbh S
Tlf: 50 57 23 14
info@feetback.dk

Åbningstider
Vejledende:
Mandag 11-17
Tirsdag 12-15
Torsdag 11-17
Fredag 8-15

Tidsbestilling
info@feetback.dk
Tlf: 50 57 23 14
Tlf-tid: kl.12-12.45

Persondata
Samtykke

Referencer anbefaling

Baggrundsstof
- forstå din krop og forstå din behandling
paratviden

FeetBack arbejder med Z-Health, der med udgangspunkt i stimulering af nerveforbindelser mellem hjerne og krop kan optimere kropsfunktion og mindske smerte.

Foot Camp

Gys og Gus