Pilates

Grundprincipper i Pilates er

  • At øge kropsbevidstheden fra top til tå
  • At arbejde med kropsholdning og vejrtrækning
  • At øge kvaliteten i bevægelser
  • At styrke de svage muskler i kroppen

Mange forbinder Pilates med Core træning. Core er det engelske ord for kerne, som i træning forbindes med træning af muskelkorsettet og dermed fokus på stabilitet.

I nogle træningsformer bliver muskler trænet isoleret og uden hensyn til deres rette sammenhæng. Tager du en muskel ud af kontekst bliver der forkus på den enkelte muskel, som bliver større og stærkere, men den får ikke nødvendigvis kroppen til at fungere bedre, eller beskytte mod smerter i led og muskler.

Det er i samspillet mellem muskler, at der opnås reel kropslig styrke og god balance.
Når coretræningen kan overføres til hverdagen og de daglige bevægelser, vænner du kroppen til at bruge stabilitetsmusklerne mere aktivt i hverdagen.

Det overordnede mål med Pilates er, at skabe harmoni og balance mellem kroppens mange muskler og led. 

Pilates koncentrerer sig om at forbedre kropsholdning, udvikle smidige, flotte muskler, opbygge styrke og udholdenhed med stor fokus på kropsbevidsthed. Ved bevidst brug af åndedræt opleves et velbefindende i kroppen i form af aktiv afspænding.

I modsætning til andre træningsformer er der kun få gentagelser af hver øvelse og de udføres som udgangspunkt roligt og kontrolleret.


Gulpilates

Er Pilates noget for dig ?

Læs mere om Joseph Pilates

 

cri_graabold

FeetBack
Genuavej 30
2300 Kbh S
Tlf: 50 57 23 14
info@feetback.dk

Åbningstider
Vejledende:
Mandag 11-17
Tirsdag 12-15
Torsdag 11-17
Fredag 8-15

Tidsbestilling
info@feetback.dk
Tlf: 50 57 23 14
Tlf-tid: kl.12-12.45

Persondata
Samtykke

Referencer anbefaling

Baggrundsstof
- forstå din krop og forstå din behandling
paratviden

FeetBack arbejder med Z-Health, der med udgangspunkt i stimulering af nerveforbindelser mellem hjerne og krop kan optimere kropsfunktion og mindske smerte.

Foot Camp

Gys og Gus