Succesfuld aldring

"Change your body - Change your life"
Med styrketræning vil du kunne tilføje ikke kun år til dit liv, men også liv til dine år.
 
Formlen til succesfuld aldring fordrer en kontinuerlig kombination af modstandsøvelser, udholdenhedstræning og fokus på fornuftig kost. Resultatet er øget styrke, koordination og trivsel i fremskreden alder.

Kontinuerlig styrketræning og bevægelse kan øge muskel og knoglemassen samt bevare elasticiteten i blodkar. Udholdenhedstræning holder arterierne elastisk og fremmer deres levetid. Forskning tyder på at styrketræning også kan bremse udviklingen af Alzheimers sygdom og demens.

Modstandsøvelser (styrketræning) kan udføres med vægte, progression sker ved at øge modstanden over tid, hvilket medvirker til at stimulerer kroppen til at opbygge stærkere knogler og muskler samt producere anti-oxidanter, der forsinker aldring af celler. 

Fordele ved stærkere knogler og muskler har stor betydning for ældre som med stigende alder frygter fald, fra hvilke mange aldrig komme sig. Stærke og hurtigt reagerende muskler forebygger dette og stærke knogler forebygger knogleskørhed.

Savner du inspiration - vil jeg anbefale dig at kigge på 96-årige Charles Eugester. Han imponerer ikke mindst ved sine verdensrekorder og sin fysik.
    

Retur til oversigt

 

cri_graabold

FeetBack
Genuavej 30
2300 Kbh S
Tlf: 50 57 23 14
info@feetback.dk

Åbningstider
Vejledende:
Mandag 11-17
Tirsdag 8-15
Torsdag 11-17
Fredag 8-15

Tidsbestilling
info@feetback.dk
Tlf: 50 57 23 14
Tlf-tid: kl.12-12.45

Persondata
Samtykke

Referencer anbefaling

Baggrundsstof
- forstå din krop og forstå din behandling
paratviden

FeetBack arbejder med Z-Health, der med udgangspunkt i stimulering af nerveforbindelser mellem hjerne og krop kan optimere kropsfunktion og mindske smerte.

FreDagsTip

YouTube GYM

Livestream GYM

Outdoor GYM

Gys og Gus

Sauna Salus