Hjerne mad

  • Avocado
    Fyldt med sunde fedt, energi og smag. Næringsstofferne i avocado er vigtige for hjerne og hud, og hjælpe med at stabilisere blodsukker. 
  • Blåbær
    Stærk antioxidanter, der beskytter hjerne fra neurodegeneration. 
  • Broccoli
    Høje niveauer af K-vitamin og cholin i broccoli, som beskytter hjerne. Damp broccoli i højst tre til fire minutter for at optimere sulforaphane indholdet.
  • Selleri
    Lavt kalorieindhold, men høj i antioxidanter og anti-inflammatoriske egenskaber. 
  • Bouillon
    Hjemmelavet suppe kogt på ben, er fyldt med stor mængde næringsstoffer der ikke findes i andre fødevare. Vitaminer og mineraler (bl.a. kalcium, magnesium og fosfor) som er let optagelige og hjælper med at hele en utæt tarm og dermed beskytte hjernen fra den øgede inflammatoriske proces af bakterier og fødevarer lækket i blodbanen. Hjælper med at bekæmpe sygdomme, ledsmerter og inflammation.
  • Ekstra Jomfru olivenolie, koldpresset 
    koldpressede olier øger indtag af polyfenolerr, der kan forbedre læring og hukommelse samt bidrage til at vende tegn på ældning og neuron skader i hjernen. Olivenolie nedbrydes hurtigt ved høj varme, så tilsæt olie til din salater eller grøntsager efter kogning.
  • Valnødder
    Højt indhold af vitaminer, mineraler og antioxidanter. En håndfuld hver dag kan hjælpe med at forbedre kognitive evner. 
  • Gurkemeje
    Denne gamle rod er en af de mest kraftfulde næringsstoffer, der findes i naturen. Gurkemeje er en af de krydderier, der giver curry en karakteristisk smag og den kemiske curcumin i gurkemeje har anti-oxidant virkninger på kroppen.
  • Rosmarin
    Carnosinsyre fundet i rosmarin beskytter hjernen mod skader fra frie radikaler, der udløser neurodegenerative forandringer. 
  • Organisk æggeblommer
    Forskning viser, at æggeblommer er godt for helbred, og har højt indhold af cholin, der er nødvendig for fostrets udvikling af hjernen.
  • Kokosnød
    Grundet det høje indhold af MCT (medium chain triglycerid) vil kokosolie reducere inflammation og forhindre hukommelsestab. Gavner hud og er en naturlig antibakteriel.
  • Rodfrugter
    Blandt de mest nærende grøntsager du kan medtage i kosten. Indeholder antioxidanter og naturlige nitrater, der  øge blodtilførslen til hjernen og forbedre ydeevnen.

Retur til oversigt

cri_graabold

FeetBack
Genuavej 30
2300 Kbh S
Tlf: 50 57 23 14
info@feetback.dk

Åbningstider
Vejledende:
Mandag 11-17
Tirsdag 8-15
Torsdag 11-17
Fredag 8-15

Tidsbestilling
info@feetback.dk
Tlf: 50 57 23 14
Tlf-tid: kl.12-12.45

Persondata
Samtykke

Referencer anbefaling

Baggrundsstof
- forstå din krop og forstå din behandling
paratviden

FeetBack arbejder med Z-Health, der med udgangspunkt i stimulering af nerveforbindelser mellem hjerne og krop kan optimere kropsfunktion og mindske smerte.

FreDagsTip

YouTube GYM

Livestream GYM

Outdoor GYM

Gys og Gus

Sauna Salus