Charlotte Ringbæk - hold hos SATS - Amager strand

Hold / tider:

  • Mandag 8.30-9.30: Pilates
  • Mandag 9.30-10.30: Senior træning
  • Tirsdag 16-17: Pilates Moves
  • Torsdag 8.30-9.30: Pilates
  • Torsdag 9.30-10.30: Senior træning
  • Fredag (ulige uge) 8.30: Feet'n Back - fokus på fødder og ryg
  • Fredag (ulige uge) 9.30-10.30: Senior Fit
  • Søndag 9-10: Pilates
  • Søndag 10-11: Movement & Mobility

Hold beskrivelse:

  • Pilates
    En flow inspireret time for alle, hvor de klassiske pilates øvelser twistes med stabiliserende øvelser for skulder, hofte og core. Forvent at bruge 30 minutter på stående øvelser og 30 minutter på gulv.
    Der benyttes ofte redskaber som foamroller eller redondobolde for at træne stabilitet og styrke samt løsne muskel og bindevæv. Timen er populær da deltagere oplever øget kropsbevidsthed og velvære.
  • Pilates Moves
    En pilates time med fokus på koordination og flow, og hvor pulsen får lov at stige i takt til musikken. Timen veksler mellem stående øvelser og øvelser på gulv. Alle kan være med, men er du nybegynder, kan du have glæde af at starte på en pilates time. Redskaber som redondobold, foamroller og elastikker kan benyttes som træningsredskaber. Pilates Moves sigter mod, at du oplever en energisk, smidig og afspændt krop efter timen.
  • Senior
    Senior træning er en time, der har til formål at holde krop og sind i balance uanset alder.
    Timen kommer omkring ledbevægelse, koordination, styrke, stabilitet og balance. Elementer af HIT og hop træning introduceres og små seriesekvenser eller Ballroom Dance indgår. Redskaber som vægtskiver, elastik, foamroller og bænke benyttes fra gang til gang. Timen vægtes med ca 30 minutter stående og 30 minutter på gulv. Senior er populære og der er stort fremmøde og højt humør.
  • Senior Fit (øvet)
    Senior Fit har mange af de samme elementer som Senior, men nogle øvelser får lige "en tand ekstra". Der er fokus på alle elementer af balance - bl.a stabilitet, vestibulær træning og kropsholdning. Timen indeholder koordinationsøvelser med fx små dansesekvenser til rytmisk musik. Senior Fit er for alle aldersgrupper, der ønsker en velfungerende krop. Nogle timer er temabaseret - f.eks fokus på slidgigt og træning, knogleskørhed og træning mm.
  • Feet'n Back
    En barfods time for alle med fokus på at genskabe fodens og ryggens bevægelighed, stabilitet og styrke. Jo bedre dine fødder fungerer - job bedre fungerer dine led og muskler. Timen bygges roligt op og der arbejdes med bevægelse af alle fodens led samt bevægelse af ryggen i alle planer. Tilbagemeldinger fra deltagere er mere energi og bedre bevægelighed af kroppen.
  • M:A:M - Movement & mobility
    En dynamisk funktionel time for alle, hvor fokus er at løsne muskelspændinger og stive led fra de yderste tåled og hele vejen op gennem kroppen. Timen blander vejrtrækning, yoga, pilates og gymnastik. Træningen er ledfrigørende, stabiliserende og styrkende og pulsen kommer op undervejs. Du går fra timen med velvære og harmoni i kroppen.

cri_graabold

FeetBack
Genuavej 30
2300 Kbh S
Tlf: 50 57 23 14
info@feetback.dk

Åbningstider
Vejledende:
Mandag 11-17
Tirsdag 12-15
Torsdag 11-17
Fredag 8-15

Tidsbestilling
info@feetback.dk
Tlf: 50 57 23 14
Tlf-tid: kl.12-12.45

Persondata
Samtykke

Referencer anbefaling

Baggrundsstof
- forstå din krop og forstå din behandling
paratviden

FeetBack arbejder med Z-Health, der med udgangspunkt i stimulering af nerveforbindelser mellem hjerne og krop kan optimere kropsfunktion og mindske smerte.

Foot Camp

Gys og Gus